top of page

NAJLEPSZE RESTAURACJE I KNAJPY NA ŚWIECIE


Obiad w dżungli

Tak, tak, oto lista najlepszy restauracji i knajp na świecie. Oczywiście tylko według mojego uznania i na bazie tylko tych miejsc, w których dane mi było zasiąść.

​​Po jakim względem oceniałem restauracje?

Nie ma co ukrywać. Dla mnie, jak i dla sporej grupy ludzi na całym świecie (nie tylko Polaków) mówiąc o dobrej restauracji liczy się dobre jedzenie, zadowalająca porcja, przystępna cena i komfortowa atmosfera. Wydawania wielkich pieniędzy za jedzenie, porcja wielkości śliwki i delektowanie się niesamowitym smakiem przez 0.5 sekundy jakoś mi nie po drodze. Nie znaczy to też, że wybieram opcję "najtaniej i najwięcej", ale bardziej "Lubię dobrze zjeść". Poniższe zestawienie prezentuje połączenie tych wszystkich cech w najlepszym wydaniu. W owe miejsca wracałem i chciałbym wrócić będąc w okolicy.

Dobrze zjeść!

 

Gruzja

Shorena's Hotel & Bar Kazbegi, Stepantsminda​​

Kazbegi to dość turystyczna miejscowość. Specjalnego jedzenia w knajpach się tutaj nie spodziewałem. A tu nagle w tejże knajpce zjadłem najsmaczniejsze jedzenie w Gruzji. Ceny nie należna możne do najtańszych, patrząc na Gruzję, ale jak na turystyczną mieściną przy drodze do Rosji - nie ma się co zastanawiać. Wynagradza wielkość porcji i smak. Umm. Warte każdych pieniędzy jeżeli przychodzisz wygłodniały po całodziennym eksplorowaniu okolicy.

 

Hiszpania

RESTAURANTE GRAN MUNDO WOK BUFFET LIBRE Puerto de Mazarrón Av. Tierno Galván, 67, 30860 Puerto de Mazarrón, Murcia, Spain

​​ Jest to restauracja typu "bufet lub all you can eat", czyli płacisz raz jesz ile chcesz. Przyznam, że często bywam w tego typu miejscach, szczególnie gdy jestem głodny, bardzo głodny. Zazwyczaj w menu do wyboru jest kilka pozycji, raz lepiej raz gorzej. Natomiast to miejsce przebiło wszystkie restauracje tego typu jakie w życiu odwiedziłem. Za wejście płaciłem około 10-12 euro. Duże piwko w grubym kuflu z raczka po około 1-1.5 euro. Jak na te okolice to ceny nieco poniżej standardowych. Największym atutem jest jednak nieziemski wybór jedzenia. Od standardowych dań podawanych w tego typu lokalach: mięsa rożnego typu, makarony, ryże, sałatki, owoce, lody i ciasta. Tutaj dochodzą jeszcze - owoce morza, ryby i sushi. A najlepsze jest to, że niektóre produkty są wyłożone w stanie surowym. Po skomponowaniu ich na talerzu zanosi się je do kucharza, który po chwili oddaje świeżo przyrządzoną potrawę najlepszego smaku i aromatu.

La Piqueta Nerja Calle Pintada, 8, 29780 Nerja, Málaga, Spain

Tapas to hiszpańskie zakąski, jedzone głownie do piwka czy winka. Ta knajpa to królestwo tapas i nie tylko. Otóż zamawiając szklankę piwka za około 1 - 1.5 euro dostaje się do niej jednego tapasa. A magia w tym, że tapasy to naprawdę solidnie i smaczne przystawki. Można powiedzieć, że nie trzeba się tutaj martwic o jedzenie przychodząc na piwko. Pokusiłem się też tutaj o sałatkę i pół porcji żeberek. Dlaczego pół? Bo tak doradził Pan z baru. Wiedział co robi. Pół porcji było większe niż niejedna cała porcja w innych knajpach. Sałatka mimo że na bazie cebuli i innych prostych produktów smakowała rozkosznie.

 

Tajlandia

Pen's Kitchen

Pai

Jedzenie w Tajlandii i okolicach najlepiej smakuje na straganach, jest też najtańsze. Ale gdy mowa o knajpie, która chciałbym polecić i było ona zdecydowanie najlepszą knajpą i daniami lokalnej kuchni - oto jest. Pens Kitchen. W niepozornym lokalu przy ulicy jakich setki w pobliżu leży klejnot. Pyszne i bogate bogate w składniki potrawy do dzisiaj jawią mi się przed oczami. Wieczorem trudno o miejsce.



 

Uwaga:

Chciałbym powiększyć tę listę. Jeżeli znasz miejsce okryte sławą, gdy przychodzi do rozmów o knajpach, gdzie zaglądasz prawie za każdym razem będąc w pobliżu - to prawdopodobnie jest jedna z najlepszych restauracji na świecie. Podziel się tą informacją poniżej lub przez opcję kontaktu

bottom of page